Dat zegt voorzitter Clémence Ross in het informatieblad van de Vereniging
Nederlandse Cateringorganisaties (Veneca).
Driekwart kent logo
Volgens Ross kent driekwart van de Nederlanders het logo inmiddels en zegt de
helft van de mensen regelmatig producten met het keurmerk erop te kopen. De
komende tijd wil de stichting consumenten duidelijker maken waarom producten
met het logo erop gezonder zouden zijn dan andere vergelijkbare producten.
Op de Ik Kies Bewust-producten komen dan ook nieuwe prints met nog meer
informatie. Ook komen er nieuwe publiciteitscampagnes.
De stichting streeft er nog steeds naar dat hun logo het enige logo ‘voor een
gezondere keus’ wordt. Albert Heijn voert een eigen logo. "Als er een
keuze gemaakt zou moeten worden dan vinden wij dat het logo dat voor
iedereen openstaat blijft", aldus Ross.
Ook in andere landen
Het Ik Kies Bewust-teken begint ook internationaal door te breken. Het wordt
al gebruikt in Polen, België en Portugal.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl